Check-Up Web Sağlık E-Randevu E-Sonuç

Ramazan’da Ağız Kokusu İçin Çözüm Önerileri ve Diş Bakımı

Ramazan’da Ağız Kokusu İçin Çözüm Önerileri ve Diş Bakımı

Ramazan ayında beslenme düzeni değiştiği ve uzun süre aç kalındığı için ağız ve diş bakımı konusunda çok daha özenli olmak gerekir. Açlık ve susuzluk sebebiyle oluşan ağız kokusu günlük hayatı etkilemekte, özellikle kalabalık yerlerde çalışan ve insanlarla sürekli iletişim halinde olan kişiler için önemli bir sorun teşkil etmektedir.

Ramazan aylarında açlık ve susuzluğa bağlı oluşan ağız kokusunu önlemek ise mümkündür. Bunun için ağız ve diş bakımına önem verilmeli; iftar ve sahur sonrasında mutlaka diş fırçalanmalıdır.

Oruç Nedeni ile Oluşan Ağız Kokusu Nasıl Önlenir?

Ağız kokusunu önlemek için öncelikli olarak dişleri fırçalamak gerekir, ancak diş fırçalama işlemi ağız bakımı için yeterli değildir. Dişleri fırçalarken ağız içi diğer bölgelerin de temizlenmesi gerekir.

Ayrıca ağız kokusuna sebep olan ve diş sağlığı için zararlı olan gıdalardan uzak durmak, diş sağlığına iyi gelen gıdalar tüketmek de ağız ve diş bakımı için önemli rol oynamaktadır.

Ramazan Ayında Diş Bakımı Nasıl Yapılır?

- Dil yüzeyini, diş etinizi ve yanak kısımlarınızı da dişiniz ile birlikte fırçalamalı ve temizlemelisiniz. Diş fırçalama süresi en az iki dakika olmalıdır.

- Diş fırçalama yalnızca iftardan ve sahurdan sonra değil, sabah uyanıldığında da yapılmalıdır. Diş fırçalamanın macun ve su yutulmadığı sürece orucu bozmadığı bilinmektedir. Ancak orucu bozacağı konusunda tereddüt yaşayanlar fırçaya macun sürmeden dişlerini fırçalayabilir. Önemli olan mekanik olarak dişlerin temizlenmesidir.

- Ağız antiseptiği ya da tuzlu su ile gargara yapmanız tavsiye edilir. Ayrıca diş ipi kullanarak diş aralarında kalarak bakterilere sebep olan besin artıklarının tamamen temizlenmesini sağlayabilirsiniz.

Ağız ve Diş Bakımı İçin Beslenme Önerileri

- Beslenme ve su tüketimine dikkat etmelisiniz. Bol su içmek ağız bakımı için önemli bir yer tutmaktadır. Ayrıca lifli gıdalar tüketmek, elma, armut gibi meyvelerin ısırılarak yenilmesi dişler için faydalıdır.

- Beslenme ile ilgili diş sağlığını olumsuz etkileyen alışkanlıklardan biri de iftar ile sahur arasında şekerli besinlerin tüketiminin fazla olmasıdır. Şeker içeren gıdaların tüketimini azaltmak, şekerli yiyeceklerden sonra dişleri detaylı olarak fırçalamak çok önemlidir.

- Sarımsak, soğan gibi gıdalardan sonra maydanoz çiğneyerek ağızda oluşan kokuyu giderebilirsiniz.

- Maydanozun yanı sıra ağız kokusunu önleyen doğal gıdalar; tarçın, nane, kekik, biberiye, zencefil gibi sağlığa da faydalı olan baharatlardır. Bunlar arasından tercih ettiklerinizi çay olarak hazırlayıp tüketebilirsiniz. Hem ağız sağlığınız hem de metabolizmanız için faydalı olacaktır.

- Bunların yanı sıra asitli içeceklerden uzak durmayı tercih etmelisiniz. Asitli içecekler diş çürüklerine, diş çürükleri de ağız kokusuna davetiye hazırlamaktadır.

26 Mayıs 2018
Yorum Yap
Levent Hastanesi TV